Jak zwiększyć widoczność lokalnego biznesu w stolicy?

Jak zwiększyć widoczność lokalnego biznesu w stolicy?
Autor:
Data publikacji:
Kategoria:
Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis

Duże miasto to dużo potencjalnych klientów, ale i spora konkurencja. W przypadku mniejszych miejscowości pozycjonowanie jest zdecydowanie prostsze, jednak nie aż tak efektywne, jak w przypadku wielkich miast, takich jak Warszawa. Jakie szanse i zagrożenia niesie za sobą optymalizacja strony do potrzeb wyszukiwarek w stolicy?

Na czym polega SEO?

Przez pojęcie SEO rozumie się szereg czynności mających na celu zwiększenie widoczności danej witryny w sieci. Efektem końcowym ma być wypromowanie strony w wynikach wyszukiwarki internetowej. Najczęściej pozycjonowanie przeprowadza się w oparciu o algorytmy wyszukiwarki Google, ponieważ to z niej korzysta ponad 95% użytkowników sieci. Oczywiście istnieją również inne wyszukiwarki, jak na przykład Bing, Yahoo czy Baidu, jednak w naszym kraju najwięcej internautów korzysta właśnie z Google.

Wyszukiwarka internetowa odpowiada na pytania postawione przez użytkowników. Niezależnie, czy poszukują oni informacji, usług czy produktu, algorytmy Google wyszukują strony, które jak najdokładniej wpasowują się w potrzeby osoby korzystającej z wyszukiwarki. W związku z tym zadaniem specjalistów z branży SEO jest stworzenie strony, którą algorytmy te będą chciały promować i wyświetlać w górnych propozycjach.

Pozycjonowanie lokalne a globalne

Jedną z podstawowych kwestii jeśli chodzi o pozycjonowanie, jest dobór odpowiednich fraz kluczowych. To na ich podstawie prowadzone jest całe SEO, ponieważ to do nich dostosowujemy treść i charakter strony. Im bardziej złożone i precyzyjne są to frazy, tym większe prawdopodobieństwo, że pozycjonowanie będzie skuteczne. Wynika to z oczywistego faktu – zdecydowanie większa liczba użytkowników wyszukuje w Google na przykład sukienki w paski, niż czerwonej sukienki w paski do kolan, dlatego zdecydowanie więcej firm próbuje targetować swoje SEO pod kątem krótszej frazy.

Nie bez znaczenia w przypadku pozycjonowania jest zasięg proponowanych usług, czyli obszar, w którego obrębie strona chce dotrzeć do klientów. Wszyscy wiemy, że zdecydowanie prościej trafić do wąskiego grona odbiorców, niż do większej ilości osób, dlatego tak istotne jest targetowanie swoich klientów. W przypadku międzynarodowych korporacji pozycjonowanie na podstawie położenia jest o wiele trudniejsze, niż w przypadku lokalnych firm, jednak nie jest niemożliwe. 

Pozycjonowanie w Warszawie – czy warto?

Jeśli Twoja firma świadczy usługi na terenie stolicy, zainteresować Cię może właśnie pozycjonowanie w mieście Warszawa. Pozwoli ono na zwiększenie widoczności przedsiębiorstwa w internecie, a co za tym idzie dotarcie z ofertą do klientów poszukujących usług czy produktów za pośrednictwem sieci. Warszawa jest dużym miastem, dlatego ważne jest, by zdecydować się na wysokiej klasy, doświadczonych specjalistów z branży SEO. 

To właśnie dzięki ich pracy Twoja oferta dotrze do szerokiego grona klientów zainteresowanych tym, co oferujesz. Pozycjonowanie pozwala zaoszczędzić na marketingu, ponieważ skupia się na promocji firmy, docierając do wyselekcjonowanego klienta, który poszukuje konkretnego rodzaju dobra czy usługi. W przypadku innych działań reklamowych spora część odbiorców może szukać zupełnie czegoś innego i nawet nie zwrócić uwagi na reklamę.

Udostępnij:

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*